04/03/2011

4 mars

Drömde i natt att jag var på Lady Gaga-konsert. Jag befann mig längst fram, och Lady Gaga befann sig oftast inte på scenen utan på golvet precis framför scenen. Mina föräldrar var också där, men de hade sittplats nästan högst upp på läktaren. Lokalen var väldigt speciell; den såg ut som en lutande aula, men den var otroligt stor. Utrymmet för ståplats var dock inte så stort. Flera tusen människor var där och tittade på Lady Gaga. De flesta hade sittplats, så klart.

Jag fotade med mina föräldrars Ixus-kamera. Det var ingen trängsel bland ståplatserna. Lady Gaga hade svårt att få igång publiken; de flesta stod och tryckte längst bak bland ståplatserna. Som på ett blygsamt mellanstadiedisco. Men jag fotade. Lady Gaga spexade framför kameran. Gjorde grimaser. Hon gestikulerade åt alla med ståplats att komma längre fram. Släppa loss.

Efter konserten försvann Lady Gaga upp till sin loge. För att komma dit åkte hon hiss. Jag och några till väntade nedanför hissen. Till slut kom Lady Gaga tillbaka. Ut genom hissen. Hon satte sig ner och pratade med alla som ville. Sedan skickade hon - av någon anledning - upp två illrar i hissen. Hon sa att illrarna hade en egen loge. Alla människor pratade i mun på varandra, sa att konserten var fantastisk. Sedan kom min mamma fram och sa till mig att vi skulle gå till bilen.

Hur ska jag tolka det här?

2 comments:

Simon said...

haha illrar :) Låter som en grym dröm. haha ja hur ska man tolka det där? Jag drömde engång att jag var Jimi Hendrix och satt och spelade purple haze med elgitarr utan sladd och högtalare, ändå minns jag att det kom ljud. Jag satt i ett rum med massa folk, jag minns att Mick Jagger, John Lennon och Marilyn Monroe var där. Skit wierd men grymt ball dröm:)

bea said...

ahhaha, knäppt! drömmar är sjuka.