05/03/2011

5 mars


Det ni ser ovan är ordkombinationer människor har googlat på den senaste månaden och därigenom hamnat i min blogg. Vissa grejer hänger jag med på. Men jag undrar liksom: varför kommer min blogg upp om man googlar på "bänk för 2 laptops"? Och vad är det för människa som googlar på "+47 lars emails from sweden @hotmail.se @live.se"? Har man inte för lite att göra om man googlar på det?

För att inte tala om att googla på "3 mars". Får man vara så ospecificerad när man googlar? Och varför ramlar sådana veliga människor in på just min blogg? Hit ska man komma om man vet vad man vill. Det är bara jag som får vara så ostrukturerad i den här bloggen.

Om ni undrar varför jag inte är förvånad över det där med de sönderskjutna barnen så är det för att det är en dikt av Lukas Moodysson. Ni hittar den här. Kul förresten att någon har googlat på Jenny Doveson. Hennes skiva hittar ni bland annat här, annars finns hon här på Spotify. Hon gör fina låtar. Förresten är hennes skiva den enda skivan där jag är med i konvolutets tacktal. (Hittills, alltså - jag planerar ju att bli världens mest inflytelserika och inspirerande däggdjur, och då kommer jag så klart att hamna i tusentals konvolut. Till dess: Jenny Dovesons debutalbum. Rekommenderas!)

No comments: