06/03/2011

6 mars

Hade inget att göra i kväll medan Victoria pluggade. Så jag kopplade ur mitt Playstation och kopplade i Nintendot. Spelade NHL 99 (en match) och sedan Mario Tennis (två matcher). Det var då jag insåg följande: vilken kvalitet det är på tv-spel! Tänk er att jag köpte mitt Nintendo 64 1999, när jag inte ens hade fyllt tio år. Och fortfarande håller det som om det vore köpt i går. I en värld där allt tycks gå sönder eller bli defekt inom ett fåtal år håller sig Nintendot utan minsta skavank. Fantastiskt.

Och tänk att NHL 99 har hunnit bli så gammalt att en del människor som hamnar i min blogg inte ens var födda när det kom ut. Själv satt man som klistrad i flera timmar och fick aldrig nog av att höra ljudeffekten av tacklingar rakt framifrån.

Köpte förresten Mario Kart av Marcela, det måste ju vara ett av de roligaste Nintendo-spelen. Just nu är det hos mina föräldrar, men så fort jag har fått hit det ska jag tvinga folk att komma hit på Mario Kart-kväll. Tror i och för sig inte att man behöver lägga särskilt mycket energi på att övertala folk till att komma, med tanke på hur roligt spelet är.

1 comment:

Simon said...

Härligt :) Andra klassiska 64 spel är Perfect dark, diddy kong racing och James bond golden eye. Shit vilka minnen :) Vi får lira lite när vi kommer på besök nästa gång ;)