03/03/2011

3 mars

Är det här årets artikel? Det är mycket möjligt. I artikeln ger den ekonomiske rådgivaren Mathias Andersson (känd från Lyxfällan) tips på hur kungen kan hålla i sina kronor. Under gårdagen spreds ju nämligen nyheten om att Hovet vill ha några miljoner extra nästa år, eftersom det har blivit lite dyrt med Daniels prinsutbildning och så vidare.

Jag citerar ur artikeln:
"Mathias Andersson har bara hunnit ta en snabbkoll på kungafamiljens fastigheter. Men han har redan hittat möjliga besparingar att göra.

– Tittar man på Rosersbergs slott så står det att rummen står nästan orörda från tiden 1795–1860. Det låter ju helt vansinnigt ur ett ekonomiskt perspektiv. Är det inte läge att hyra ut då?

[...]

– [Jag är] lite undrande inför det stundande statsbesöket i Botswana. Jag tycker det låter som en safarisemester. Jag undrar om man verkligen har råd med det om man nu flaggat för att pengarna inte räcker."

Det är så roligt att jag i stort sett storknar! Kan läsa artikeln om och om igen utan att sluta skratta. Klockrent!

No comments: