03/03/2011

3 mars

Gårdagens höjdpunkt var för övrigt det här: var på väg till campus. Gick på en trottoar. När jag vände blicken uppåt och såg ett träd såg jag att det satt en kaja i trädet. Den såg lite stirrig och bajsnödig ut, så min kvinnliga intuition kände verkligen på sig att kajan skulle klutta rakt ner på asfalten. Jag var cirka två meter ifrån kajan. Så här tänkte jag: jag byter kurs och tar mig en meter åt sidan, så att jag inte passerar rakt under kajan. Annars kommer jag att få fågelbajs i håret.

Tänkt och gjort svängde jag en aning medan jag gick de två metrarna framåt, och passerade då precis vid sidan av kajan. Och nu kommer det som blir lite creepy för alla er som tror på högre krafter/sjätte sinnen/medium - precis när jag passerade kajan bajsade den. Skvätt! sa det och så hade klutten smetats ut på trottoaren.

Mina tankar så här i efterhand: det här verkar ju sannerligen ha varit min turdag. Borde jag ha köpt en trisslott? Hade jag varit 217 miljoner riksdaler rikare i dag om jag hade köpt en lott i går? Borde jag skriva till någon kommersiell tv-kanal att jag med all säkerhet har ett sjätte sinne, så att de kan göra ett tv-program om mig där jag förutspår olika saker? Man kan ju i stort sett säga att jag kan prata med fåglar. Eller kvittra med, kanske jag borde skriva. Fåglar pratar ju inte så mycket.

1 comment:

Elvira said...

Det var inte illa! Själv hade jag förmodligen fått skiten på mig, bokstavligt talat.