01/05/2011

1 maj


En mening om My Chemical Romance:

"Gerard Way decided to form the band after watching the World Trade Center collapse on September 11, 2001".

Så fint. Från sitt kontorsfönster såg Gerard WTC rasa samman, och då kom han på att han verkligen ville göra något av sitt liv. Detta är säkert gamla nyheter för ett otroligt stort antal människor, men eftersom jag inte är något inbitet My Chemical Romance-fan så fick jag inte veta detta förrän i dag. Jag tycker om att få reda på sådana här grejer om band. Saker som gör att ens bild av bandet vidgas.

2 comments:

Elvira said...

När jag gick sista året på högstadiet samt första året på gymnasiet var My Chemical Romance allt för mig (och jag kunde i princip allt om dem). De gjorde en dokumentär - "Life on the Murder Scene" - där han bl.a. pratade om just 11:e September och hur det formade honom. Älskar när man får reda på något sådant om just en artist, något som gör de lite mer humana.

bea said...

coolt! vill nog se den dokumentären nu när jag vet det här! undrar om den finns på lovefilm...