03/05/2011

3 maj

Ett nyss passerat ögonblick: Victoria bad mig smaka av wok-rätten, som har envisats med att vara på tok för stark i dag. Jag tog en tesked och stoppade in den i munnen. Efter att jag hade svalt wok-såsen kände jag hur det sved från gommen upp i näsan.

Då insåg vi att det här kommer vi inte att kunna äta. Vi hade redan provat att få bort det starka genom att späda ut med mer vatten och dessutom crème fraiche. Tyvärr hjälpte det inte, som vi hade hoppats på, utan maten blev i stället ännu starkade eftersom cayennepepparn och curryn hade fått ännu mer tid på sig att utsöndra sina aromer.

Några glas vatten senare:

"Ska vi gå till McDonalds i stället?"

Så nu blir det en sväng till McDonalds. Sedan ska vi gå till Kaisa, som jag tror har gett sig på att baka en morotskaka dagen till ära! Det tackar man ju inte nej till.

No comments: