08/05/2011

8 maj

Redigerad 26 juni 2016:



I fredags hade vi grillkväll här i ghettot. Listan på deltagande medborgare var: jag (surprise!), Victoria, Emelie, Kaisa, Desireé och Olof. Vi drog en sliten trasa över vår pollendrabbade klotgrill och invigde den. Och vilken invigning, sedan! Grillen fick jobba som aldrig förr. Den tillagade både kött, kyckling, korv, bröd och halloumi.

Efter middagen var det bara jag, Victoria, Emelie och Kaisa kvar. Desireé hade gått iväg för att jobba, och Olof skulle på Utekravallen. Vi som var kvar spelade TP och åt kladdkaka. Och så visade jag Kaisa hur The Sims 3 ser ut. När Kaisa sedan skulle cykla hem till sitt bo så följde jag, Victoria och Emelie med en bit. Passade på att dra in lite pollendamm i lungorna, så att säga. När vi kom hem igen spelade jag och Emelie Mario Kart. Dock var vi så trötta att vi bara orkade spela fyra banor. Sedan somnade allihopa.

På bilderna ovan ser ni dock inget från grillkvällen, utan från dagen efter när vi var på McDonalds och åt McFlurry. Mums fillibabba! Efter det spelade Emelie och jag basket medan Victoria solade. Och när Emelie hade åkt hem till Norrköping påtade jag och Victoria i vår lilla trädgård. Det vill säga jag härjade med häcksaxen och sekatören och klippte allt som enligt mig stod ut för mycket från sitt moderskepp. Hittade även hundbajs på vår gräsplätt.

1 comment:

Victoria said...

Haha det var mysigt att vara ute i vår lilla trädgård!