09/05/2011

9 maj

Sitter här framför skärmen. Har bara en strumpa på mig, eftersom det är så fantastiskt varmt. Victoria serverade mig precis en kopp kaffe. Jag ska ta och sätta igång med att läsa igenom medie-treornas tidningar från temaveckan. Nu kanske inte alla hänger med i tugget, och eftersom jag är en pedagogiskt och diplomatiskt lagd hona ska jag nu förklara vad detta innebär: De som läser tredje året vid programmet mediekommunikation på Tessin i Nyköping(det heter nog inte mediekommunikation längre, men konceptet är det samma och det handlar fortfarande om ett medieprogram) har i slutet av sin sista termin en temavecka. Då delas man in i en tv-redaktion och två tidningsredaktioner. Det blir som tre små arbetsplatser, som alla sköter sitt (med handledning av lärare). Faktum är att det är ett riktigt trevligt inslag i gymnasiegången. Jag har nämligen själv fått erfara denna temavecka, då jag ju läste just mediekommunikation.

Och nu ligger det alltså till så att jag i år igen har fått äran att vara med i juryn som studerar de två tidningarna. Det handlar om att meddela vilket foto man tycker är bäst, vilken artikel man främst föredrar, vilket reportage som sög sig fast hårdast und so weiter. Temat i år har tydligen varit skola och utbildning, så det ska bli spännande att läsa igenom tidningarna. Kör lite Pianos Become The Teeth på det.

1 comment:

Victoria said...

Du är så duktig!