23/05/2011

23 maj


Pappa: Jag ska bara knipsa några kvistar åt er.
Jag: Okej.

När jag två minuter senare går ut på baksidan ser jag att i stort sett hela trädet ligger på marken.



Vi fick i alla fall mycket gjort när pappa var här i går och hälsade på. Först putsade han våra fönster. Medan han gjorde det torkade Victoria och jag rent mellan alla fönsterrutor. Dammsög upp spindelnät und so weiter. Sedan hjälpte pappa oss att skruva ihop lådorna på våra sängbord från Ikea (de vi köpte för ett tag sedan, de var ju felkonstruerade så att de inte gick att sätta ihop ordentligt). Efter det satte vi upp en gardinstång och ett par gardiner i vardagsrummet. Sist men inte minst ordnade vi lite med cyklarna och dessutom sopade pappa rent på vår balkong (den var typ täckt i spindelnät och pollen). Pappor är väldigt bra att ha, helt enkelt!

No comments: